Pictures provided by: DidierF
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Author | Message |
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◊ 2015-08-10 01:41 |
I'm doing this "IMCDb phantom movie" now. One Packard, one limo, and three taxis. Mmmh… No, two taxis, finally. -- Last edit: 2015-08-10 02:01:35 |
◊ 2015-08-10 02:18 |
directed by one Irving Pichel (I learn he was blacklisted in 1949), written by Gwen Bristow (novel) and Lenore J. Coffee. Sort of war melodrama in which the central device, Orson Welles being made almost unreccognizable by plastic surgery, is very, very, very far-fetched. Well, Orson Welles and Claudette Colbert are not bad, here. And the idea to show women as the main obstacle for men willing to go at war is not that many times said so bluntly in a movie. The support cast is OK—George Bent, Richard Long and a 7-year old Natalie Wood, already very good. The direction is rather lame, and Max Steiner's music kills any trace of surprise, announcing every little twist ten seconds before. Curieux mélodrame de guerre, où l'on voit Claudette Colbert incapable de reconnaître son mari, Orson Welles, quand il revient vingt ans après en boitant et avec une barbe. Bon, hein, c'est le cinéma, on doit y admettre bien des choses qu'on refuserait de croire venant de la femme la plus aveuglément aimée dans la vraie vie. Autrement, une thèse intéressante du film est que les femmes empêchent les hommes d'aller à la guerre, alors qu'ils en meurent d'envie, mais qu'il faut qu'elles prennent un peu sur elle, quoi, merde, quand c'est une guerre juste. Amusant. Et pas mal joué, dans l'ensemble. Mais la mise en scène est plate, et la musique de Max Steiner annonce tous les effets du scénario dix secondes à l'avance. -- Last edit: 2015-08-10 02:34:39 |